SimpleTax - gyakran ismételt kérdések
Ahhoz, hogy minél jobban eligazodj a SimpleTax világában és több részletet tudj meg együttműködésről, néhány gyakran ismételt kérdést szedtünk össze neked.
Amennyiben nem találod a választ kérdésedre, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot.
Előfizetés
A KATA-törvény módosításával számos vállalkozó kényszerül arra, hogy valamilyen más adózási formát válasszon jövedelemszerző tevékenységére tekintettel.
Becslések szerint körülbelül 100 000 vállalkozó maradhat a törvénymódosítás miatt könyvelő nélkül, hiszen az átalányadózás a katánál jóval komplexebb adózási forma, így több adminisztrációs terhet is jelent a vállalkozók számára.
A SimpleTax szolgáltatást azért hoztuk létre, hogy segítsük azokat a vállalkozókat, akiknek az adóterhei növekedése mellett a könyvelési díjak jelentős emelkedésével vagy éppen azzal kell szembenéznie, hogy nem talált magának könyvelőt.
A SimpleTax egy direkten átalányadózó egyéni vállalkozók számára készült szolgáltatáscsomag, amely automatizált folyamatok segítségével hatékonyabban látja el ezen vállalkozók nyilvántartási és adóadminisztrációs feladatait.
Általánosságban Ügyfeleinktől átvesszük a nyilvántartási kötelezettséggel kapcsolatos feladatokat, így vezetjük a pénztárkönyvet, naplófőkönyvet. Adóadminisztrációs szempontból az alábbiakat tartalmazza a szolgáltatás:
- havonta elkészítjük a járulékbevallásaidat (58-as bevallások)
- kalkuláljuk a negyedéves fizetendő SZJA-előlegedet figyelembe véve a számodra elérhető adóalap-kedvezményeket
- automatikusan értesítünk a fizetendő adókról, az utalás részleteiről
- elkészítjük, kiegészítjük az éves SZJA-bevallásodat
- elkészítjük az éves helyi iparűzési adó bevallásodat
- külön díjazás keretében intézzük a katából átalányadózásba történő áttérés adminisztrációját
- biztosítotti jogviszony változásakor megtesszük a szükséges bejelentéseket
- betegség (keresőképtelenség) esetén megigényeljük a táppénzedet
Továbbá a szolgáltatási csomagban foglaltakon kívül vállaljuk átalányadózó egyéni vállalkozások indítását is egyszeri 7795 Ft + ÁFA díjazás fejében.
Ahhoz, hogy Ügyfelünk legyél egy többlépcsős folyamatot kell elvégeznünk annak érdekében, hogy biztosan a legmagasabb színvonalon végezzük el a munkánkat. Ennek okán az alábbi lépésekre van szükség:
- A Jelentkezés menüpontra kattintva add meg a személyes és a vállalkozásod adatait.
- Amennyiben minden kritériumnak megfelelsz, egy visszaigazoló e-mailt kapsz, amelyben megtalálod az egyedi szerződést, amelyet aláírva vissza kell, hogy juttass hozzánk, emellett ekkor végezzük el az úgynevezett ügyfél-átvilágítási procedúrát is.
- A szerződés aláírása és a sikeres ügyfél-átvilágítás után, amennyiben befizetted az általad választott csomag díját, kapsz egy felhasználónevet és jelszót, amellyel be tudsz jelentkezni az oldalunkra és ellenőrizheted adataid, hogy megkezdhessük a közös munkát.
- Ahhoz, hogy a legtöbb fontos ügyedben eljárjunk, elengedhetetlen, hogy meghatalmazást adj számunkra a NAV-nál és a székhelyed szerinti önkormányzatnál. A meghatalmazás menetéről e-mailben tájékoztatunk.
- Amennyiben pedig rendelkezel Billingo vagy Számlázz.hu számlázó fiókkal, úgy oda is betekintést kell engedned nekünk, de erről is külön tájékoztatót küldünk.
A szerződés aláírása után az első fizetést a Stripe fizetési platformon keresztül tudod elindítani. Ehhez e-mailben küldünk számodra egy fizetési felkérést.
Az első sikeres fizetés után előfizetésed minden hónapban automatikusan megújul, így mindig az első befizetséed fordulónapján, automatikusan vonjuk le a havi díjat. A Stripe szolgáltatásról bővebben itt olvashatsz.
Természetesen igen. Minden esetben a sikeres fizetés után állítjuk ki Neked a számlát. Kivételt képeznek ez alól az olyan tételek, melyek kiegyenlítése átutalással történik (pl. önellenőrzés beküldése). Átutalásos fizetés esetén a teljesítés után kapod meg tőlünk számlát.
A számládat minden esetben a Billingo rendszeréből, automatikusan a kiállítás után kapod meg az info@simpletax.hu címről.
Az ügyfél-átvilágítás többek között a könyvviteli szolgáltatók felé támasztott előírás. Ezt a kötelezettséget a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény írja elő számunka. Az ügyfél-átvilágítási eljárás során egy adatlapot készítünk a személyes és vállalkozásod adatairól, amelyet büntetőjogi felelősséged tudatában aláírásoddal igazolsz, hogy megfelelnek a valóságnak.
Ehhez kapcsolódóan kötelességünk nyilvántartani és tárolni ezeket az adatokat, változás esetén pedig minden esetben frissíteni.
Az ügyfél-átvilágítási eljárás keretében szükségünk lesz a személyi igazolványod/jogosítványod/útleveled (a három közül az egyik) másolatára azzal, hogy a személyi igazolvány vagy a jogosítvány választása esetén az elő- és hátlapokról szükséges rendelkeznünk másolatokkal. A másolatokat a legegyszerűbben szkenneléssel vagy fotózással tudod számunkra elkészíteni.
Digitális könyvelőirodaként a fenntarthatóságban hiszünk, ezért nem preferáljuk a papíralapú bizonylatolást. Ennek érdekében a számlázó platformok használata Ügyfeleinknél kötelező. Egyúttal a megjelölt számlázó platformok esetében hozzá tudsz adni minket a fiókodhoz, így a nyilvántartási kötelezettségnek hatékonyan tudunk eleget tenni.
Fontos kiemelni, hogy a hatékony működéshez szükség lesz arra, hogy Billingo esetében legalább Basic csomaggal (890 Ft + ÁFA/hónap vagy 9 480 Ft + ÁFA/év), Számlázz.hu esetében pedig legalább Start csomaggal (990 Ft + ÁFA/hónap vagy 9 900 Ft + ÁFA/év) rendelkezz.
Ezt az alábbiak szerint tudod megtenni:
- Lépj be az Ügyfélkapu azonosítóddal az EBEV oldalára
- A Képviseletek menüponton belül kattints a Meghatalmazásokra
- Kattints az Új meghatalmazás gombra
- A felugró ablakban a Képviselt Adózónál válaszd ki azt, ahol a vállalkozásod adószámát látod
- Az alábbiak szerint add meg az alábbi adatokat. Kérjük, ügyelj rá, hogy cégünk nevét OPTIMAL ACCOUNTING KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG-ként add meg, különben hibát fog jelezni a beküldés.
- Az EGYKE-1 fülre kattintva az alábbiakat pipáld be
- Kattints az ablak alján az Ellenőrzés gombra
- Kattints ugyanitt a Véglegesítés gombra
A fentiek után értesítést kapunk arról, hogy elindítottad a meghatalmazást, amit mi azonnal jóvá is hagyunk. Azt javasoljuk, hogy a meghatalmazás megadását a személyes fiókod létrejötte után azonnal kezdd meg.
Bár éves előfizetési csomagunk már kivezetésre került, természetesen van erre lehetőség. Éves díjfizetés esetén a szerződés utolsó napjától számított, szolgáltatásnyújtással nem fedezett időszakra jogosult vagy a nem fedezett időszakra vonatkozóan a korábban megfizetett éves díj időarányos visszatérítésére azzal, hogy a visszatérítés banki tranzakciójához kapcsolódó díjakat neked kell viselni.
Technikai kérdések
A legegyszerűbb – és egyben elvárt – módja ennek a számlázó platformok használata, egyúttal a fiókodhoz való hozzáférés megadása a részünkre. Folyamatosan figyeljük és egyúttal különféle adattovábbítási kapcsolatokon keresztül naprakészen fogjuk látni a kiállított számláidat.
Amennyiben nem rendelkezel az általunk támogatott számlázó platformok (Számlázz.hu és Billingo) egyikén sem regisztrációval, úgy kiállított számláidról a NAV Online Számla rendszeréből tudunk informálódni és a havi járulékbevallások előtt nyilatkozatot vagy köteles tenni az adott időszakban befolyt bevételeid összegéről.
Ehhez kapcsolódóan nagyon fontos, hogy a számlázó platformon a fiókodat naprakészen tartsd. Erre két megoldás van:
- Mindkét platformban van lehetőség arra, hogy bankszámládat összekösd a platformmal, így automatikusan kifizetettre állítják a rendszerek a nyitott vevőszámláidat.
- Manuálisan, kézzel szükséges minden esetben frissítened a számláid státuszát.
Bármelyik megoldást is válaszd, ahhoz, hogy együttműködésünk hatékony legyen, azt kérjük, hogy folyamatosan frissítsd a számláid fizetési állapotát, de legkésőbb a tárgyhónap végéig minden számla esetében frissítsd ezt az információt.
Amennyiben nem rendelkezel az általunk támogatott számlázó platformok (Számlázz.hu és Billingo) egyikén sem regisztrációval, úgy kiállított számláidról a NAV Online Számla rendszeréből tudunk informálódni és a havi járulékbevallások előtt nyilatkozatot vagy köteles tenni az adott időszakban befolyt bevételeid összegéről.
Adózási szempontból az eredendő következmény, hogy ha már egy bevallás beküldésre került, és a kései adatszolgáltatásod miatt önellenőrzésre kerül sor, és emiatt növekszik az adókötelezettség, úgy önellenőrzési pótlék fizetési kötelezettség merülhet fel.
Az önellenőrzési pótlék naptári naponként a jegybanki alapkamat 365-öd része, ugyanazon bevallásnak ismételt önellenőrzése esetén naptári naponként a jegybanki alapkamat 365-öd részének másfélszerese.
Ha az önellenőrzés pótlólagos adófizetési kötelezettséget nem eredményezett, mert az adózó adóját az eredeti esedékességkor vagy korábbi önellenőrzése során hiánytalanul megfizette, a fizetendő pótlék összegét az általános szabályok szerinti mértékkel kell meghatározni, de az 1000 Ft-ot meghaladó összeget nem kell bevallani és megfizetni.
Emellett ÁSZF-ünk értelmében, ha egyértelműen megállapítható, hogy az önellenőrzésre azért került sor, mert a helyes bevallás elkészítéséhez szükséges információk nem álltak a rendelkezésünkre, úgy 2000 Ft+ÁFA/alkalom díjat számolunk fel a következő hónapban esedékes számlában.
Könyvelési kérdések
Kétféle keretről beszélhetünk:
- átalányadózás felső plafonja (24 / 120 millió Ft vagy ezek időarányos része)
ÁFA alanyi - adómentes keret (12 millió Ft)
Mindkét esetben a személyes fiókodban találsz majd erre vonatkozó írásos és grafikus információt.
Igen, azonban csomagjaink nem tartalmazzák ezt a szolgáltatást. Amennyiben szeretnéd, hogy elvégezzük a kapcsolódó adminisztrációs feladatokat, úgy ennek egyszeri költsége 10 000 Ft + ÁFA.
A már említett meghatalmazáson és számlázó platformhoz való hozzáférésen kívül egy-egy nyilatkozatra, miszerint az átalányadózást választod 2022. szeptember 1-től, illetve a biztosítotti jogviszonyodról (főállás, mellékállás, nyugdíjas). Ezt a nyilatkozatot pedig – ha minden jól ment – már megadtad a regisztráció során.
Az áttérés kapcsán több nyilatkozatot és bevallást is be kell küldjünk, ezek az alábbiak:
- T101E nyomtatvány: ezen jelezzük, hogy az újkata helyett az átalányadózásra térsz át
- T1041E nyomtatvány: ezen jelezzük, hogy milyen módon leszel TB-biztosított
- 22KATA nyomtatvány: ez a záró KATA-bevallásod, amiben rögzítjük, hogy 2022-ben mekkora bevételre tettél szert, és ez alapján derül ki, hogy van-e bármilyen fizetési kötelezettséged a szokásos tételes adó havi megfizetésén túl (40%-os különadó)