SimpleTax - gyakran ismételt kérdések

Ahhoz, hogy minél jobban eligazodj a SimpleTax világában és több részletet tudj meg együttműködésről, néhány gyakran ismételt kérdést szedtünk össze neked.

Amennyiben nem találod a választ kérdésedre, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot.

Előfizetés

A KATA-törvény módosításával számos vállalkozó kényszerül arra, hogy valamilyen más adózási formát válasszon jövedelemszerző tevékenységére tekintettel.

Becslések szerint körülbelül 100 000 vállalkozó maradhat a törvénymódosítás miatt könyvelő nélkül, hiszen az átalányadózás a katánál jóval komplexebb adózási forma, így több adminisztrációs terhet is jelent a vállalkozók számára.

A SimpleTax szolgáltatást azért hoztuk létre, hogy segítsük azokat a vállalkozókat, akiknek az adóterhei növekedése mellett a könyvelési díjak jelentős emelkedésével vagy éppen azzal kell szembenéznie, hogy nem talált magának könyvelőt.

A SimpleTax egy direkten átalányadózó egyéni vállalkozók számára készült szolgáltatáscsomag, amely automatizált folyamatok segítségével hatékonyabban látja el ezen vállalkozók nyilvántartási és adóadminisztrációs feladatait.

Általánosságban Ügyfeleinktől átvesszük a nyilvántartási kötelezettséggel kapcsolatos feladatokat, így vezetjük a pénztárkönyvet, naplófőkönyvet. Adóadminisztrációs szempontból az alábbiakat tartalmazza a szolgáltatás:

  • havonta elkészítjük a járulékbevallásaidat (58-as bevallások)
  • kalkuláljuk a negyedéves fizetendő SZJA-előlegedet figyelembe véve a számodra elérhető adóalap-kedvezményeket
  • automatikusan értesítünk a fizetendő adókról, az utalás részleteiről
  • elkészítjük, kiegészítjük az éves SZJA-bevallásodat
  • elkészítjük az éves helyi iparűzési adó bevallásodat
  • külön díjazás keretében intézzük a katából átalányadózásba történő áttérés adminisztrációját
  • biztosítotti jogviszony változásakor megtesszük a szükséges bejelentéseket
  • betegség (keresőképtelenség) esetén megigényeljük a táppénzedet

 

Továbbá a szolgáltatási csomagban foglaltakon kívül vállaljuk átalányadózó egyéni vállalkozások indítását is egyszeri 7795 Ft + ÁFA díjazás fejében.

Ahhoz, hogy Ügyfelünk legyél egy többlépcsős folyamatot kell elvégeznünk annak érdekében, hogy biztosan a legmagasabb színvonalon végezzük el a munkánkat. Ennek okán az alábbi lépésekre van szükség:

  • A Jelentkezés menüpontra kattintva add meg a személyes és a vállalkozásod adatait.
  • Amennyiben minden kritériumnak megfelelsz, egy visszaigazoló e-mailt kapsz, amelyben megtalálod az egyedi szerződést, amelyet aláírva vissza kell, hogy juttass hozzánk, emellett ekkor végezzük el az úgynevezett ügyfél-átvilágítási procedúrát is.
  • A szerződés aláírása és a sikeres ügyfél-átvilágítás után, amennyiben befizetted az általad választott csomag díját, kapsz egy felhasználónevet és jelszót, amellyel be tudsz jelentkezni az oldalunkra és ellenőrizheted adataid, hogy megkezdhessük a közös munkát.
  • Ahhoz, hogy a legtöbb fontos ügyedben eljárjunk, elengedhetetlen, hogy meghatalmazást adj számunkra a NAV-nál és a székhelyed szerinti önkormányzatnál. A meghatalmazás menetéről e-mailben tájékoztatunk.
  • Amennyiben pedig rendelkezel Billingo vagy Számlázz.hu számlázó fiókkal, úgy oda is betekintést kell engedned nekünk, de erről is külön tájékoztatót küldünk.

A szerződés aláírása után az első fizetést a Stripe fizetési platformon keresztül tudod elindítani. Ehhez e-mailben küldünk számodra egy fizetési felkérést.

Az első sikeres fizetés után előfizetésed minden hónapban automatikusan megújul, így mindig az első befizetséed fordulónapján, automatikusan vonjuk le a havi díjat. A Stripe szolgáltatásról bővebben itt olvashatsz.

Természetesen igen. Minden esetben a sikeres fizetés után állítjuk ki Neked a számlát. Kivételt képeznek ez alól az olyan tételek, melyek kiegyenlítése átutalással történik (pl. önellenőrzés beküldése). Átutalásos fizetés esetén a teljesítés után kapod meg tőlünk számlát.

A számládat minden esetben a Billingo rendszeréből, automatikusan a kiállítás után kapod meg az info@simpletax.hu címről.

Az ügyfél-átvilágítás többek között a könyvviteli szolgáltatók felé támasztott előírás. Ezt a kötelezettséget a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény írja elő számunka. Az ügyfél-átvilágítási eljárás során egy adatlapot készítünk a személyes és vállalkozásod adatairól, amelyet büntetőjogi felelősséged tudatában aláírásoddal igazolsz, hogy megfelelnek a valóságnak.

Ehhez kapcsolódóan kötelességünk nyilvántartani és tárolni ezeket az adatokat, változás esetén pedig minden esetben frissíteni.

Az ügyfél-átvilágítási eljárás keretében szükségünk lesz a személyi igazolványod/jogosítványod/útleveled (a három közül az egyik) másolatára azzal, hogy a személyi igazolvány vagy a jogosítvány választása esetén az elő- és hátlapokról szükséges rendelkeznünk másolatokkal. A másolatokat a legegyszerűbben szkenneléssel vagy fotózással tudod számunkra elkészíteni.

Digitális könyvelőirodaként a fenntarthatóságban hiszünk, ezért nem preferáljuk a papíralapú bizonylatolást. Ennek érdekében a számlázó platformok használata Ügyfeleinknél kötelező. Egyúttal a megjelölt számlázó platformok esetében hozzá tudsz adni minket a fiókodhoz, így a nyilvántartási kötelezettségnek hatékonyan tudunk eleget tenni.

Fontos kiemelni, hogy a hatékony működéshez szükség lesz arra, hogy Billingo esetében legalább Basic csomaggal (890 Ft + ÁFA/hónap vagy 9 480 Ft + ÁFA/év), Számlázz.hu esetében pedig legalább Start csomaggal (990 Ft + ÁFA/hónap vagy 9 900 Ft + ÁFA/év) rendelkezz.

Ezt az alábbiak szerint tudod megtenni:

  • Lépj be az Ügyfélkapu azonosítóddal az EBEV oldalára
  • A Képviseletek menüponton belül kattints a Meghatalmazásokra
  • Kattints az Új meghatalmazás gombra
  • A felugró ablakban a Képviselt Adózónál válaszd ki azt, ahol a vállalkozásod adószámát látod
  • Az alábbiak szerint add meg az alábbi adatokat. Kérjük, ügyelj rá, hogy cégünk nevét OPTIMAL ACCOUNTING KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG-ként add meg, különben hibát fog jelezni a beküldés.

 

  • Az EGYKE-1 fülre kattintva az alábbiakat pipáld be

  • Kattints az ablak alján az Ellenőrzés gombra
  • Kattints ugyanitt a Véglegesítés gombra

 

A fentiek után értesítést kapunk arról, hogy elindítottad a meghatalmazást, amit mi azonnal jóvá is hagyunk. Azt javasoljuk, hogy a meghatalmazás megadását a személyes fiókod létrejötte után azonnal kezdd meg.

Bár éves előfizetési csomagunk már kivezetésre került, természetesen van erre lehetőség. Éves díjfizetés esetén a szerződés utolsó napjától számított, szolgáltatásnyújtással nem fedezett időszakra jogosult vagy a nem fedezett időszakra vonatkozóan a korábban megfizetett éves díj időarányos visszatérítésére azzal, hogy a visszatérítés banki tranzakciójához kapcsolódó díjakat neked kell viselni.

Technikai kérdések

A legegyszerűbb – és egyben elvárt – módja ennek a számlázó platformok használata, egyúttal a fiókodhoz való hozzáférés megadása a részünkre. Folyamatosan figyeljük és egyúttal különféle adattovábbítási kapcsolatokon keresztül naprakészen fogjuk látni a kiállított számláidat.

Amennyiben nem rendelkezel az általunk támogatott számlázó platformok (Számlázz.hu és Billingo) egyikén sem regisztrációval, úgy kiállított számláidról a NAV Online Számla rendszeréből tudunk informálódni és a havi járulékbevallások előtt nyilatkozatot vagy köteles tenni az adott időszakban befolyt bevételeid összegéről.

Ehhez kapcsolódóan nagyon fontos, hogy a számlázó platformon a fiókodat naprakészen tartsd. Erre két megoldás van:

  1. Mindkét platformban van lehetőség arra, hogy bankszámládat összekösd a platformmal, így automatikusan kifizetettre állítják a rendszerek a nyitott vevőszámláidat.
  2. Manuálisan, kézzel szükséges minden esetben frissítened a számláid státuszát.

Bármelyik megoldást is válaszd, ahhoz, hogy együttműködésünk hatékony legyen, azt kérjük, hogy folyamatosan frissítsd a számláid fizetési állapotát, de legkésőbb a tárgyhónap végéig minden számla esetében frissítsd ezt az információt.

Amennyiben nem rendelkezel az általunk támogatott számlázó platformok (Számlázz.hu és Billingo) egyikén sem regisztrációval, úgy kiállított számláidról a NAV Online Számla rendszeréből tudunk informálódni és a havi járulékbevallások előtt nyilatkozatot vagy köteles tenni az adott időszakban befolyt bevételeid összegéről.

Adózási szempontból az eredendő következmény, hogy ha már egy bevallás beküldésre került, és a kései adatszolgáltatásod miatt önellenőrzésre kerül sor, és emiatt növekszik az adókötelezettség, úgy önellenőrzési pótlék fizetési kötelezettség merülhet fel.

Az önellenőrzési pótlék naptári naponként a jegybanki alapkamat 365-öd része, ugyanazon bevallásnak ismételt önellenőrzése esetén naptári naponként a jegybanki alapkamat 365-öd részének másfélszerese.

Ha az önellenőrzés pótlólagos adófizetési kötelezettséget nem eredményezett, mert az adózó adóját az eredeti esedékességkor vagy korábbi önellenőrzése során hiánytalanul megfizette, a fizetendő pótlék összegét az általános szabályok szerinti mértékkel kell meghatározni, de az 1000 Ft-ot meghaladó összeget nem kell bevallani és megfizetni.

Emellett ÁSZF-ünk értelmében, ha egyértelműen megállapítható, hogy az önellenőrzésre azért került sor, mert a helyes bevallás elkészítéséhez szükséges információk nem álltak a rendelkezésünkre, úgy 2000 Ft+ÁFA/alkalom díjat számolunk fel a következő hónapban esedékes számlában.

Könyvelési kérdések

Főszabály szerint ilyen esetben az egyéni vállalkozó visszamenőlegesen átkerül az általános szabályok szerinti, úgynevezett jövedelemadózás hatálya alá. Ilyen esetben egyedi árajánlatot küldünk, amelyet elfogadva tudjuk folytatni a közös munkát.
Főszabály szerint ekkor azt a számlát, amellyel átléped a mentességi küszöböt, már áfásan kell kiállítanod, és attól a hónaptól kezdve havi bevallás benyújtására vagy kötelezett, egyúttal a vállalkozásod érdekében felmerült bizonyos költségek utáni áfát levonásba helyezheted (vannak kivételek). Tekintettel arra, hogy szolgáltatásaink nem fedik le (még) az ÁFA-bevallás elkészítését, így ilyen esetben egyedi árajánlatot küldünk, amelyet elfogadva tudjuk folytatni a közös munkát.
A bevételeid alapján rendszerünk automatikusan kiszámolja a fizetendő közterhek mértékét, amelyről automatikus e-mailt fogsz kapni tőlünk megjelölve az utalásnál használandó számlaszámot, a kedvezményezettet, és a közlemény rovat tartalmát.

Kétféle keretről beszélhetünk:

  1. átalányadózás felső plafonja (24 / 120 millió Ft vagy ezek időarányos része)
    ÁFA alanyi
  2. adómentes keret (12 millió Ft)

 

Mindkét esetben a személyes fiókodban találsz majd erre vonatkozó írásos és grafikus információt.

Nem, ezt a szolgáltatás keretében intézzük helyetted. Ehhez arra van szükség, hogy számunkra állandó meghatalmazást adj.

Igen, azonban csomagjaink nem tartalmazzák ezt a szolgáltatást. Amennyiben szeretnéd, hogy elvégezzük a kapcsolódó adminisztrációs feladatokat, úgy ennek egyszeri költsége 10 000 Ft + ÁFA.

A már említett meghatalmazáson és számlázó platformhoz való hozzáférésen kívül egy-egy nyilatkozatra, miszerint az átalányadózást választod 2022. szeptember 1-től, illetve a biztosítotti jogviszonyodról (főállás, mellékállás, nyugdíjas). Ezt a nyilatkozatot pedig – ha minden jól ment – már megadtad a regisztráció során.

Az áttérés kapcsán több nyilatkozatot és bevallást is be kell küldjünk, ezek az alábbiak:

  • T101E nyomtatvány: ezen jelezzük, hogy az újkata helyett az átalányadózásra térsz át
  • T1041E nyomtatvány: ezen jelezzük, hogy milyen módon leszel TB-biztosított
  • 22KATA nyomtatvány: ez a záró KATA-bevallásod, amiben rögzítjük, hogy 2022-ben mekkora bevételre tettél szert, és ez alapján derül ki, hogy van-e bármilyen fizetési kötelezettséged a szokásos tételes adó havi megfizetésén túl (40%-os különadó)

A weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa Számodra.  A weboldal használatával elfogadod az Adatvédelmi szabályainkat, Általános szerződési feltételeinket és Süti szabályzatunkat.